نوشته شده توسط : موضوعات برتر


میستر نوعی نازل است که اغلب برای آبیاری در گلخانه ها و جاهای دیگر استفاده می شود. علاوه بر این، این دستگاه های آبیاری بر کاهش دما و کنترل رطوبت محیط تمرکز دارند و می توانند از مقدار کمی آب برای آبیاری در فشارهای مختلف استفاده کنند. همچنین این سیستم با کاهش دما تا 40 درجه سانتیگراد بدون افزایش رطوبت محیط را تنظیم می کند.

از دیگر کاربردهای این دستگاه می توان به استفاده در برخی از فضاهای باز در طول تابستان مانند پاسیو، محوطه روبروی رستوران ها یا کافه ها اشاره کرد. در این صورت می توانید شرایطی را برای کنترل و تحمل حرارت در حین لذت بردن از فضای باز فراهم کنید. منتظر بررسی دقیق این دستگاه و انواع آن مانند Orbit Nebulizer باشید.

کار مه

همانطور که گفته شد، یک مرطوب کننده با استفاده از آب و رهاسازی قطرات ریز آب، محیط را خنک می کند. این دستگاه در فضای باز و حتی زیر نور خورشید استفاده می شود. در مورد نحوه عملکرد این ابزار سوالی دارید؟ موتور الکتریکی این سیستم به یک پمپ فشار قوی متصل است که آب را فشرده می کند.

آب پس از فشرده شدن از طریق شیلنگ به سمت نازل حرکت می کند و پس از ورود به نازل به صورت ذرات بسیار ریز با فشار 70 بار خارج می شود. این ذرات ریز با اندازه حدود 5 تا 10 میکرون باعث خنک شدن هوای اطراف می شوند، ذرات کوچکتر و کوچکتر آب که از نازل ها می آیند دمای محیط را کاهش می دهند و خنک شدن آن سریعتر اتفاق می افتد.

انواع سیستم های خنک کننده مه

همانطور که گفته شد این سیستم ها برای خنک سازی محیط مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به میزان فشاری که از نازل عبور می کند به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این تنوع به شما امکان می دهد از سیستم رطوبت ساز در هر مکانی استفاده کنید. این ماشین ها عبارتند از:

سیستم مه پاش خانگی

آبپاش های خانگی که به عنوان سیستم های فشار پایین نیز شناخته می شوند، می توانند بهترین عملکرد را حتی با آب کم فشار داشته باشند، زیرا به درستی کار می کنند. فشار مورد نیاز این دستگاه 40 تا 60 پوند بر اینچ مربع می باشد. نصب آسان و بسیار مقرون به صرفه است، می تواند محیط را خنک کند و رطوبت محیط را به سرعت کنترل کند. در این سیستم در اثر قطرات آب کل محیط مرطوب می شود. با توجه به رطوبت بالای این دستگاه می توان از آن برای آبیاری منزل و همچنین برای آبیاری گیاهان کوچک استفاده کرد.

دود متوسط ​​یا نیمه فعال

اگر می خواهید فضای خود را به سرعت خنک کنید، بهتر است از این نوع استفاده کنید. فشار آب مورد نیاز برای این دستگاه بین 160 تا 250 PSI است که در واقع فشار متوسط ​​است. میزان سرمایش و حفظ رطوبت این دستگاه متوسط ​​است. از دیگر ویژگی های دستگاه می توان به استفاده از منبع تغذیه برای راه اندازی آسان، نصب و کارکرد سریع اشاره کرد.

مه پاش فشار قوی یا صنعتی

این مدل مه با کارایی بالاتر نسبت به انواع دیگر در بسیاری از نقاط به چشم می خورد. این دستگاه پمپ قوی تری دارد و به همین دلیل ذرات مه ریزتری تولید می کند که به سرعت در محیط اطراف پراکنده می شوند و سرعت خنک کنندگی بالایی در محیط اطراف دارد. این دستگاه می تواند محیط را تا 35 درجه فارنهایت خنک کند و هیچ رطوبتی از خود به جای نمی گذارد.

مزایای تجهیزات مه پاش

امروزه با پیشرفت علم و فناوری از این دستگاه برای کنترل دما و رطوبت منطقه استفاده می شود. مه پاش هایی مانند مه پاش Orbit به دلیل مزایایی که دارند در بسیاری از صنایع استفاده می شوند که مهمترین مزیت آن بهره وری انرژی است. اگر در خانه نمونه بخرید، مطمئن خواهید بود که نه تنها مقدار کمی از برق مصرف می شود. برعکس، می توانید مثلاً در گرمای بیرون از رستوران یا کافه، محیط را خنک کنید و با وسایل کم از فضا نهایت استفاده را ببرید. سایر مزایای Orbit Fogger:

از شر حشرات سمی و بوی نامطبوع محیط خلاص شوید. https://tibablog.ir/fogger-and-its-uses/

نظافت انبار

صرفه جویی

رطوبت محیط خود را افزایش دهید

انعطاف پذیری بیشتر

مه

این دستگاه برای خنک کردن رطوبت و هوای مورد استفاده در محیط های بسیار گرم در تابستان استفاده می شود و با ایجاد رطوبت و حذف شدت گرما باعث بهبود کیفیت محیط می شود. این دستگاه در سالن های سرپوشیده، مرغداری ها، سالن های پرورش قارچ، گلخانه ها و در نهایت در منزل کاربرد دارد. در این مقاله تجارت پمپ ایران سعی کرده ایم این دستگاه کاربردی و انواع آن را معرفی کنیم تا هر زمان که نیاز داشتید بتوانید از این دستگاه کاربردی استفاده کنید. 





:: بازدید از این مطلب : 20095
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: